Verkkokauppa huimassa kasvussa
9.12.2020
Marraskuun lopussa järjestetyn Black Friday -alennuskampanjan aikana MyCashflow-verkkokaupoissa tehtyjen tilausten määrä lähes tuplaantui edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Ennätysmäistä myyntiä selittävät verkkokauppojen kasvaneet asiakasmäärät ja toisaalta perustettujen verkkokauppojen määrä.
MyCashflow-verkkokauppapalvelua ylläpitävän Pulse247 Oy:n toimitusjohtajan Ismo Ruotsalaisen mukaan Black Friday näkyy kaikissa tuoteryhmissä ja myös palveluissa sekä B2B-kaupassa.
- Black Friday on edelleen selvästi vuoden paras myyntipäivä verkkokaupassa, mutta viime vuosina tästä on muodostunut yhden päivän sijaan koko viikonlopun, viikon tai jopa pidemmän ajan kampanja. Tämä johtuu osin siitä, että kauppiaat haluavat tasata ruuhkiaan palvelimilla ja tilausten käsittelyssä, Ruotsalainen toteaa.
Koronapandemialla on ollut suuri vaikutus suomalaisten ostokäyttäytymiseen, sillä rajoitusten myötä asiakasliikenne kivijalkamyymälöistä on siirtynyt yhä enemmän verkkoon. Useat kivijalkaliikkeet, joilla ei ole aiemmin ollut verkkokauppaa, ovat kuluneen vuoden aikana ottaneet digiloikan ja perustaneet verkkokaupan kompensoimaan rajoitusten aiheuttamia menetyksiä.
Tämän vuoden aikana MyCashflow-verkkokauppapalveluun on perustettu uusia kauppoja jopa kolminkertaisella tahdilla aikaisempaan nähden. Suurin ryntäys nähtiin alkuvuodesta, jolloin palveluun perustettiin yli 1 000 uutta verkkokauppaa – joko väliaikaiseksi myyntikanavaksi rajoitusten ajalle tai pysyväksi myyntikanavaksi myymälän rinnalle.
Uutiset
Uusi moottorivoimalaitos Tornion Voimalle tukee energiasiirtymää
Carunan verkkoalueilla otettiin käyttöön yli 50 keskijänniteliittymää
KSS Energian sähkönmyynnin kuluttaja- ja yritysasiakkaat siirtyvät Oomille
Enersense myy tuuli- ja aurinkovoiman hankekehitysliiketoimintansa
Megawattilatausjärjestelmän pilottitoimitukset alkaneet